Dinnyefogyasztást ösztönző kampány indult2019-08-24 - 16:56:03
A termelők tudatos fajtaválasztása miatt idén már nem augusztus 10-én, Lőrinc napján ér véget a szezon, hanem kihúzódik szeptember végéig. Dinnyefogyasztást ösztönző kampányt indított az Agrármarketing Centrum (AMC), az akcióval az idén hosszabb dinnyeszezonra szeretnék felhívni a figyelmet. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára elmondta: 2019-ben várhatóan mintegy 180 ezer tonna lesz a hazai dinnyetermés. A termelők tudatos fajtaválasztása miatt idén már nem augusztus 10-én, Lőrinc napján ér véget a szezon, hanem kihúzódik szeptember végéig - tette hozzá. Az idei év szélsőséges időjárása a dinnyetermelőket is érintette, ennek ellenére kiváló minőségben és megfelelő mennyiségben terem a magyar dinnye - jegyezte meg. A tervek szerint tíz-tizenöt város termelői piacán népszerűsítik a gyümölcs fogyasztását - mondta Ondré Péter, az AMC ügyvezetője. Beszélt arról, hogy az egészségügyi világszervezet ajánlása szerint fejenként napi 400 gramm gyümölcsöt kellene fogyasztani, Magyarországon ez a mennyiség most 250 gramm; ezért is fontos a gyümölcsfogyasztásra felhívni a figyelmet.
|
|