Nem jók a magyar diákok problémamegoldásban 2014-04-02 - 10:19:04
A kelet-közép-európai térségből
csupán Bulgáriát előztük meg Megjelent a nemzetközi tanulói
tudás-szintvizsgálat, a PISA 2012-es felmérésének egy újabb kötete, ami a
diákoknak azt a képességét tesztelte, hogy miként reagálnak a váratlan
helyzetekre a való életben. A magyar diákok nem túl jók
problémamegoldásban. A gyerekek az átlageredmények alapján a 44 részt vevő
ország és terület közül a 33. helyen végzett. A kelet-közép-európai térségből
csupán Bulgáriát előztük meg. Kíváncsiak voltak, hogyan állítható be egy
termosztát vagy hogyan lehet a célhoz vezető legrövidebb utat megtalálni. A
felmérésben 44 ország összesen mintegy 85.000 diákja vett részt. Az első három
helyen Szingapúr, Korea, Kína áll, utánuk kínai nagyvárosok következnek.
Ezeknek az országoknak a diákjai gyorsan tanulnak, igen érdeklődőek, és képesek
arra, hogy ismeretlen környezetben zűrzavaros helyzeteket megoldjanak. A PISA-jelentés korábbi adatai
szerint a magyar diákok kifejezetten jók voltak olvasásban, matematikában, természettudományokból.
Viszont akik tantárgyakból jók voltak, nem feltétlen tudtak rugalmasan
megoldani problémákat. És ez fordítva is igaz. A magyar gyerekek eredményei
szomorú jövőképet festenek: a tapasztalatok szerint a gyenge problémamegoldó képességű
gyerekekből lesznek azok felnőttek, akik nehezen találnak munkát.
|
|