A DERKE szerint felül kellene
vizsgálni az átszállási csomópontokat
Mint arról tegnap is
beszámoltunk, a 2-es villamos február 26-án kezdi meg az utasok szállítását a
teljes vonalon, próbaüzem keretében. A 31-es, 32-es vonalakról felszabaduló buszokat
kivonják a forgalomból, ezért csökken a járműdarabszám, és a levegőszennyezés
is. Az így felszabadult csuklós buszokat a reggeli és délutáni csúcsidőszakban,
a terheltebb járatokon közlekedtetik majd, csökkentve a járműveken tapasztalt
zsúfoltságot. Érdemes tudni róla, hogy február 26. és 28. között a 2-es
villamos párhuzamosan közlekedik a buszokkal, annak érdekében, hogy az utasoknak
könnyebb legyen az „átállási” időszak. A Debreceni Regionális
Közlekedési Egyesület örvendetesnek nevezte a hírt, szerintük azonban aggodalomra
ad okot, hogy a tervezett módosítások csak most, kevesebb, mint három héttel a
tervezett indulás előtt kerültek nyilvánosan ismertetésre. Ilyen rövid idő
alatt nemcsak a megfelelő mélységű társadalmi párbeszéd lefolytatása
lehetetlen, hanem az utazóközönség korrekt tájékoztatása is. Továbbra is
rendkívül fontosnak tarják, hogy az utazóközönség számára legyen lehetőség
érdemi észrevételeket tenni. Ennek függvényében pedig, még a márciusi határidő
előtt el lehessen végezni a szükséges korrekciókat. A nyilvánosságra hozott
módosítások legnagyobb problémája, hogy nem kínál elfogadható lehetőséget az
átszállásra a kötöttpályás hálózat vonalai és az autóbusz-vonalak között. Azon
utasok számára sem, akiknek eddig is át kellett szállni, és azok számára sem,
akik a változások miatt kényszerülnek majd erre. A DERKE szerint felül kellene
vizsgálni az átszállási csomópontokat. Emellett elengedhetetlennek tartják - az
átszállások számától független, időalapú jegy bevezetését! Az átszállás ugyanis
nem többletszolgáltatás! Az utasok nem a gyaloglásért és a várakozásért
fizetnek, olvasható a közleményükben!