Az ünnepi vásárlási szezonban emelkednek a termékekkel, azok minőségével, vagy épp jótállásával kapcsolatos panaszok. A kosarmagazin.hu összegyűjtött egy pár hasznos tanácsot, hogyan kerüljük el a bosszúságokat. Például: jó, ha a blokkra rá is íratjuk a bolt feltételeit: hány napon belül vihetjük vissza, esetleg, csak bontatlan csomagolású terméket vesznek vissza, visszaadják-e a pénzt vagy le kell vásároljuk az összeget. Ha internetes áruházban rendeljük meg a karácsonyi ajándékokat, minden további nélkül meggondolhatjuk magunkat és indokolás nélkül elállhatunk a vételtől, vagyis visszaküldhetjük a terméket, és kérhetjük a vételár visszafizetését - ahogy a jogszabály is mondja. Ez azonban csak a termék kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül illet meg minket. Belefuthatunk a világhálón is csaló kereskedőkbe, akik miután megkapják a vételárat, nem szállítják le a megrendelt terméket. Hogy ezt elkerüljük, érdemes a vásárlás előtt tájékozódni, és utánanézni az eladónak. Gyanús lehet az is, ha túlzottan alacsony áron kínálják a terméket.